Friday, March 16, 2012

KISAH HIDUP

assalamualaikumwaramatuhallahhiwabarokatuh .
Saya Muhammad Ashraf Aminuddin ingin berkongsi cerita 
tentang pengalaman hidup diri aku 

Apa perasaan anda semua jikalau mendapat tahu yang 
Ayah anda ada perempuan lain ? 
hah , betapa hancurnya hati aku ini bila mendapat tahu berita macam itu 
dengan ibu aku yang sakit , Ayah aku boleh lagi buat macam ini ,
Aku tak kesah kalau dia buat aku macam ini , tetapi ingatlah ibu 
hanya ibu yang ayah perlu jaga hatinya . 
ayah selalu cakap dekat ashraf yang ashraf kena jaga hati dia kan ? 
taknak bagi dia masuk hospital lagi . 
tetapi ayah cakap benda itu tak tengok diri ayah sendiri 
Ashraf dah jarang buat perangai , kenapa ayah buat ibu macam ini ?
kalau kes yang Ashraf buat dulu , sepatutnya ayah balas dekat Ashraf
bukan dekat ibu , 
Semoga ayah diberi petunjuk supaya berjalan ke jalan yang benar 
Ayah jangan risau , Ashraf tak bagi tahu ibu pun 
Biar ini menjadi rahsia kita berdua 

Kali ini cerita tentang Pasangan hidup 

Najwa Syafiqah Nor Azeri . Awak , Jikalau saya ada buat salah yang saya sendiri
tidak tahu , Maafkan saya . sekarang ini , hati dan otak saya penat fikir pasal
keluarga saya . saya tidak dapat teman awak sentiasa . 
maafkan saya sekali lagi . saya dah beri yang terbaik dekat awak
maybe bagi awak itu tidak mencukupi . 
saya cuma nak awak tahu , yang saya cintakan awak sangat sangat . 
tidak mengapalah jikalau awak sudah membenci diri saya . maybe awak sudah ada
pasangan yang lebih baik dari saya . hihi 
saya tahu sapa diri saya . jikalau dari dulu saya tahu benda ini yang akan terjadi
saya dah lama mintak kita kawan . 
saya tahu saya tak setaraf dengan awak , 
saya sedar itu . 
yes , memang saya dah berubah , berubah untuk mengembirakan awak ,
tetapi seminggu dua lepas saya tengah mengalami masalah keluarga .
saya rasa awak tahu  , saya perlukan masa sikit untuk diri saya supaya tak terbawa bawa
oleh masalah itu , 
saya bukan nak kesempurnaan , saya cuma perlukan kebahagian dengan awak ,
hanya itu yang saya impikan . 
awak , penat berkerja dengan penat apa yang saya rasa , berbeza
jikalau awak dapat merasa apa yang saya rasa , awak akan tahu 
peranan saya besar dalam keluarga saya , awak tidak tahu , awak tak merasaa 
jikalau awak sudah ada pasangan yang boleh gantikan tempat saya dihati awak , 
bagilah tahu saya , maybe saya terpaksa melepaskan awak walaupun hati ini sukar menerima
keputusannya , Najwa Syafiqah Nor Azeri . saya sangat mencintai awak . 
Maafkan saya jikalau saya tidak dapat memenuhi permintaan awak , 
maybe saya bukan yang terbaik bagi awak .